Jó gyakorlatok
Jó gyakorlatok
„A jó gyakorlat az, ami működik.”
A 2019/2020. tanév tavaszi félévében kezdődött meg a Kreatív Tanulás Program megvalósítása az ajánlott tantervek átfogó felülvizsgálatával. A munka Egyetemünk oktatói, tanárai – ideértve a kutatói munkakörben foglalkoztatott, de oktatói tevékenységet is ellátó kollégákat, valamint az óraadó oktatókat is – által alkalmazott pedagógiai jó gyakorlatok gyűjtésével indult. A Program céljainak megvalósítása érdekében egy űrlap kitöltésének segítségével olyan pedagógiai módszertani jó gyakorlatokat kerestünk, amelyek szakterülettől, tantárgytól függetlenül is adaptálhatók. Célunk a jó gyakorlatok módszertani gyűjtemény formájában való összegyűjtése, illetve azok bemutatása workshopok, képzések formájában. A beérkezett 96 jó gyakorlatot a Kreatív Tanulás Munkacsoport tagjai karspecifikus és általános alkalmazhatósági szempontok alapján értékelték és véleményezték. Mindezek figyelembevételével a 2021. júniusában megszervezett workshopokon a kollégák megismerkedhettek néhány izgalmas jó gyakorlattal a jó gyakorlatot alkalmazó oktató bemutatásában:
- A természettudományos gondolkodás alkalmazási lehetőségei
- Café módszer használata az oktatásban
- Elmélet a gyakorlatban – problémaorientált tanulási-tanítási módszer
- Elméletből gyakorlat a szerepjáték segítségével
- Hadijáték (wargame) alapú gyakorlati foglalkozás
- Ismert mozifilmrészletek használata a tanórákon
- Közösségi oldalak a (szak)nyelvoktatásban
- Oktatási technikák a 4K képesség fejlesztéséhez
- Tudásfelmérő csapatverseny a Trivia játék alapján
- Tudatos jelenlét a munkában és a mindennapokban
- Virtuális Igazgatóság Projekt
Úgy véljük, hogy az egyetemi jó gyakorlatok megismerése igen hasznos az oktatók számára, hiszen egy adott tanszéken alkalmazott innováció más szervezeti egységnél is adaptálható lehet. Ezért a jó gyakorlatok gyűjtésének céljából az Egyetem honlapján a Kreatív Tanulás Program felületén egy folyamatosan elérhető űrlapot teszünk elérhetővé, ahol a megadott szempontok alapján lehetőség van a jó gyakorlatok módszertani jellemzőinek bemutatására.