Logo
Logo
NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
LUDOVIKA

Projekt- alapú fenntartható cselekvésekre felkészítő tantárgy indult az NKE-n

Évtizedek óta egyre többet beszélünk, tanulunk és tanítunk fenntartható fejlődésről, klímaváltozásról, a biológia sokféleség csökkenéséről, vízválságról, környezeti, társadalmi válságokról, mégsem történtek meg azok a lépések, amelyekkel a negatív folyamatok visszafordíthatók, megállíthatók vagy legalább lassíthatók lennének. A közszféra ezen a téren is felkészült vezetői, munkatásai sokat tehetnek a fentarthatósági fordulat elősegítése érdekében.

Ebben a tudatban indul 2025-2026-os tanév első félévében a HHK biztonságpolitikai szakának másodévesei számára Kis Norbert tanszékvezető egyetemi tanár kezdeményezésére, Máthé Katalin a Környezeti Fenntarthatósági Intézet (KFI) tudományos főmunkatársa közremüködésével, újragondolt tematikával és módszertannal a Fenntartható fejlődés tantárgy. A tantárgy jelentősége, hogy a tapasztalati tanulás (experiential learning) elvére és gyakorlatára épít miközben a fenntarthatóság, mint közös ügy érdekében mentorcsoportot is szervez. A hallgatok háromfős csoportokban saját maguk által választott, lokális fenntarthatósági problémák megoldására dolgoznak ki projekttervet. Munkájukat a KFI munkatársai és együttműködő partnerei közül vállalkozó mentorok segítik. A félév során a mentorok tartanak előadásokat, melyeken a fenntarthatóság körét különböző szempontból járják körül, és segítik a csoportokat a projektek végrehajtásában, bemutatá­sában.

A tantárgy és a projekt eredményeit a KFI munkatársai értékelik a hallgatók és a mentorok visszajelzései alapján, hogy a jövőben egyre több, a hallgatók számára érdekes, a fenntartó cselekvésre motiváló képzés indulhasson. Reményeink szerint a képzés hozzájárulhat ahhoz is, hogy az NKE mindennapjaiban egyre hangsúlyosabban jelenjen meg a fenntarthatóság.