NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
LUDOVIKA

E-ügyintézési Szakmai Nap a Ludovika Campuson

„Folyamatosan változik a felület, az ügykínálat és az egyes alkalmazások is, ehhez frissesség modernség és jó hozzáállás kell” - hangzott el az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szakmai napon, amelyet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar szervezett a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. támogatásával. A hasznos információk megszerzése mellett az egyetemi polgárok akár az aktuális okmányügyeiket is elintézhették a rendezvény ideje alatt.  

A szakmai napon az e-közigazgatás népszerűsítéséről, valamint az e-ügyintézés jelenéről és jövőjéről hangzottak el előadások. Emellett kitelepült a rendezvényre a Kormányzati Ügyfélvonal – 1818, valamint egy mobilizált okmánybusz is, ahol az NKE hallgatói, oktatói, dolgozói aktuális ügyeiket gyorsan és könnyen intézhették. „Úgy gondolom, sikeresnek mondható a program, ami jól látszott az érdeklődők számában is”- nyilatkozta honlapunknak Orbán Anna. AZ ÁNTK mesteroktatója elmondta: a résztvevők teljes összefoglalót kaphattak az e-ügyintézés jelenlegi helyzetéről és arról, hogy mi várható a következő 10 évben. Orbán Anna hangsúlyozta, hogy az elektronikus ügyintézéshez digitális és ügyintézési kompetenciával is rendelkeznie kell az ügyfélnek. „Szerintem mind a két készséget együttesen kell fejleszteni, és ez lenne az elektronikus ügyintézés oktatásának az egyik szerepe”- fogalmazott a mesteroktató, aki szerint a jelenlegi hallgatók között kevesen ismerik a lehetőségeket, illetve még kevesebben élnek vele. „Úgy gondolom, ha erre idejében felhívjuk a figyelmüket, és megadjuk a segítséget, akkor ezt ők családjuk és barátaik körében is tovább tudják adni, ezáltal fejlődhet az elektronikus ügyintézés kultúrája”- vélekedett. Véleménye szerint az elektronikus ügyintézésnél az egyik legfontosabb dolog a tájékoztatás: egyszerű, érthető nyelven minden olyan információt elérhetővé kell tenni, ami szükséges a folyamathoz. „Kellenek hozzá a befogadó-készségek, ehhez komoly marketingtevékenységre, oktatásra, képzésre és bizalomerősítésre van szükség."

Németh Ágota Márta, a NISZ Zrt. vezető e-közigazgatási szakértője kiemelte: a hallgatók lesznek a jövő ügyintézői és közigazgatási vezetői, nekik képben kell lenniük az e-közigazgatás területén történtekkel. „Most szembesülünk azzal a problémával, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szervek ügyintézői nehezen alkalmazkodnak ezekhez az új jogszabályi feltételekhez”- jegyezte meg.

A szervezők jövő tavasszal is szeretnének egy ehhez hasonló rendezvényt tartani a Ludovika Campuson.

Az eseményről készült videóösszeállításunk:

 

Szöveg: Fecser Zsuzsanna

Fotó: Szilágyi Dénes

Videó: Halápi Katinka